Begeleidingstrajecten

Door het spel te spelen krijg je samen met leerlingen, leraren en de schoolleiding inzicht in hoe jullie de school zien in de toekomst (5 of 10 jaar). Ook ben je in staat concrete interventies te beschrijven die je school de komende jaren echt zullen veranderen. Het is dus meer dan een gesprekstool, het kan een school echt in beweging krijgen en strategische beleidsveranderingen manifesteren.


Na het spelen van het spel zijn onderstaande vervolgtrajecten mogelijk en zouden we samen kunnen komen tot een aanbeveling voor een nieuw strategisch beleidsplan voor jouw school. Geïnteresseerd in een spel, spelbegeleiding of een traject op maat voor jouw school, vul dan het contactformulier in.


Begeleide spelsessie 

Laat het spel begeleiden door één of meerdere van onze experts. Een spelbegeleiding start met een intake. Daarmee krijgt u advies over hoe het spel het beste gespeeld kan worden, zodat het spel de meest relevante informatie gaat opleveren voor de school. Tijdens de spelsessie zal de expert van SOL een introductie geven en het spel verder begeleiden. Na de spelsessie zal met behulp van onze data tool een complete opbrengsten overzicht worden gegeven. Daarnaast bestaat er de mogelijkheid de opbrengsten samen verder te analyseren in een eindgesprek. Bij een begeleide spelsessie zorgen wij voor leenspellen.     


Het socratisch gesprek 

Een diepte-interview is onderdeel van onze onderzoeksmethodiek. In het diepte-interview staat de vraag “Wat voor type school is onze school?" centraal. We gebruiken de socratische gespreksmethode. Het interview wordt afgenomen bij sleutelfiguren uit het team. 

Leerlingenquête

Het spel We Own The School onderzoekt de beleving van eigenaarschap bij leerlingen. Door te kijken naar de opbrengsten van het spel, verdiepen we de resultaten van de spelsessie. Vervolgens bevragen we de leerlingen met een enquête: een passend onderdeel van onze onderzoeksmethodiek. De vragen aan de respondenten gaan over het ervaren van flow, diep leren en growth mindset, wat kan worden verondersteld als een deel van het ervaren van eigenaarschap.

Train de trainer

Leer zelf het spel begeleiden met optimale opbrengst. 

Onderdelen van de training: introductie spel, uitleg theoretisch model en de taxonomie, rol van de spelbegeleider, nabespreking.

  • Maximaal aantal deelnemers: 6
  • Duur training: ongeveer 3 uur    
  • Inclusief: leenspellen


Totaalpakket

Inmiddels heeft SOL bij meerdere scholen ervaring in het begeleiden van scholen waarin we het totale pakket inzetten. Het totaal pakket bestaat uit:

  • Spelsessie
  • Leerling enquête
  • Socratisch diepte interview
  • Aanbevelingsgesprek over de opbrengsten